Books, Beauty & Stuff

16 ianuarie, 2014

Cartea saptamanii - Fifty Shades of Grey de E. L. James

Hello, 
Vreau mai intai sa va anunt ca proiectului nostru saptamanal de recenzii i se alatura si Diana. Lucru care nu poate decat sa ma bucure. 

Astazi nu am sa va vorbesc despre o carte ci despre 3, mai exact Cincizeci de umbre ale lui Grey, Cincizeci de umbre intunecate, Cincizeci de umbre descatusate

Titlu engleza: Fifty Shades of Grey,  Fifty Shades Darker,  Fifty Shades Freed
Gen: Erotic

Este prima mea incercare de a citi ceva din genul erotic, dar nu imi pare rau. M-au captivat inca de la primele pagini, am ras si am plans alaturi de personaje.
Anastasia Steele, isi ajuta cea mai buna prietena si colega de apartament cand aceasta era gripata si nu poate ajunge personal la interviul programat cu renumitul Christian Grey.
Ea, 21 de ani, timida, cam impiedicata, pasionata de literatura clasica,  virgina. Si da, chiar era virgina.
El, 27 de ani, cel mai sexy miliardar burlac al Americii asupra caruia planau diverse idei cum ca ar fi homosexual.
Interesanta combinatie nu-i asa?

Inca de la prima intalnire in biroul imaculat al lui Christian au loc scaparari intre cei doi. Christian se arata interesat, face cercetari asupra vietii ei si apare „intamplator” la magazinul de feronerie unde ea lucra cu jumatate de norma. Si de aici incepe actiunea.
De la o cafea luata impreuna, el ii trimite in dar cele 3 volume din Tess of the d’Urbervilles, editie princeps ce valora o avere, iar de aici pana la un prim sarut in lift nu mai este mult. Dar, ce sarut... mmmm
Ajung la prima intalnire in apartament al lui Grey din Seattle, intalnire dorita din plin de amandoi. Dar pentru ca nimic nu este asa cum pare, Anastasia trebuie sa semneze un contract de confidentialitate cum ca nu divulga nimic din ceea ce se intampla intre ei. Acum apare si latura intunecata a dlui Grey. O camera de joaca, rosie, plina de bice, bastoane, cravase, catuse si alte asemenea accesorii BDSM  ( Bondage & Discipline, Dominance & Submission, Sadism & Masochism )
Ii ofera o camera in imensul sau apartament daca decide sa ramana si o lista cu reguli de Supusa si Dominator.
Au prima lor experienta sexuala vanilla, (eu ii spun sex vanilat :D ) o premiera pentru amandoi.

Povestea devine din ce in ce mai incitanta, aduce actiune, nu doar sexuala si pastreaza misterul privind trecutului lui Christian pana inspre final.
Este fiul unei prostituate narcomane, a facut foamea si a fost ars cu tigara de pestele mamei sale. Dupa moartea acesteia este infiat de o familie normala si iubitoare. La 15 ani incepe cu Elena Lincoln, prietena mamei adoptive, o relatie sadomasochista. Asta il scoate din starea de  bataus si dependent de bautura, dar ramane un barbat fara sentimente.

Ajunge sa o iubeasca pe Anastasia, iar asta il ajuta sa se schimbe. Inainte nu accepta sa fie atins, nu accepta nici in relatia cu ea o lunga perioada de timp. Este un maniac al controlului dispus sa incerce si chestii ”normale” de dragul ei. O cere in casatorie si chiar se roaga de ea sa il accepte.

Cele trei volume sunt prezentate din perspectiva Anastasiei, ofera o alta conceptie asupra vietii si o multime de sentimente si ganduri contradictorii. Doar la final ne este prezentata actiunea de inceput si din perspectiva lui.
Intens, mi se pare a fi cel mai potrivit cuvant de caracterizare al trilogiei. 

Multitudinea de scene sexuale nu sunt deranjante din punctul meu de vedere, dar probabil ca in realitate ar trebui sa se produca un intreg lot de prezervative doar pentru ei.:D
Anastasia prinde gustul sexului si are parte din plin de el, in o multime de moduri, de la simpla „vanilie” pana la chestii mai perverse.
Uita mereu cat bogat poate sa fie iubitul ei. Oare poti sa uiti asa ceva? Un elicopter (Charlie Tango),  un catamaran construit de compania lui de catre cei mai buni arhitecti navali din lume (The Grace), un R8 al lui pe langa altele, un R8 cadou pentru ea,  o casa in Aspen, luna de miere la Paris, Londra, apoi pe un iaht in sudul Frantei.

Cartea nu are doar sex, are si urmariri, un sef libidinos si care devine un fost sef  ce aduce multe probleme cu o rapire si rascumparare si o alta tentativa de rapire esuata.
O fosta „iubita” supusa bantuie pe acolo cu un pistol, Elena Lincoln (doamna Robinson) isi baga si ea coada de cateva ori, dar totul e bine cand se termina cu bine. 

Asadar, mie mi-a facut placere sa le citesc si recunosc ca mi-e greu sa ma apuc de alta carte. Are personaje placute, iar continutul inedit mi se pare interesant.  Am citit pareri pozitive, dar si negative. Eu va spun doar atat, e doar o poveste de dragoste frumoasa. 

Primul volum al trilogiei a beneficiat de articole pe prima pagina în celebrele publicaţii New York Times şi Wall Street Journal. In primele 6 saptamani de al lansare cartea s-a vandut in SUA in peste 10.000.000 de copii.

Nota: 10 cu felicitari J

In 2015 va aparea si ecranizarea acesteia. O astept cu interes si sper sa se ridice la aceeasi inaltime.

Le multumesc din suflet celor ce m-au ajutat sa intru in posesia cartilor. Mi-ati facut o mare bucurie.

Poze facute de mine nu am sa pun pentru ca doar primul volum il am in varianta fizica, celelalte doua le am in format electronic. Dar pentru ca internetul e plin de imagini sugestive si pentru ca chiar mi-a placut trilogia le-am ales pe cele de mai jos pentru postare. 
Am sarit peste multe detalii interesante, ma gandesc ca poate v-ar placea sa le cititi personal, asta daca nu cumva deja le-ati citit. 
 
Si una haioasa :) 
Va invit acum sa cititi si celelate doua recenzii de astazi: Iulia si Diana . 

10 comentarii:

  1. super! uneori imi vine sa le recitesc...

    RăspundețiȘtergere
  2. pare interesanta cartea. :) O am si eu in format electronic. Am toata seria. Cred ca la vara, cand voi avea mai mult timp, o sa ma incumet sa le citesc.. :D
    pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am citit prima parte,dar nu mi-a placut deloc:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar trebui sa le incerci si pe urmatoarele doua. S-ar putea sa-ti schimbi parerea. Sau poate nu... :) cine stie...

      Ștergere
  4. De cand imi tot propun sa cumpar cartile astea! Va fi primul lucru dupa sesiune pe care il voi face, daca le iau inainte nu mai invat nimic :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru vizita si comentariu .:)
      Daca ai sti cata dreptate ai... sigur nu mai inveti.
      Ti le recomand, dar numai dupa sesiune. :D

      Ștergere
  5. m-au fascinat toate cele 3 parti :D cred ca de mult n-am mai stat cu sufletul la gura in asa hal cand le-am citit. mi-a placut enorm alaturarea dintre fata timida si impiedicata si miliardul excentric. am citit mai multe pareri negative la adresa trilogiei, dar nu le-am dat importanta si am zis sa vad si eu care despre ce este vorba :)) si n-am facut rau deloc. am citit toate trei volumele in cateva zile (sub o saptamana). nu mai dormeam noaptea ca sa vad ce se intampla cu Anastasia si cu Grey...fascinant! abia astept filmul, dar sincer, nu cred ca se va ridica la inaltimea cartii. de fapt, nici actorii principali nu-mi plac. poate daca-l alegeau pe Ian Somerhalder...nu mai aveam rabdarea pana la anu. dar asa...sa vedem ce-o mai fi
    ps: si eu imi doresc un Christian Grey al meu :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, nu stiu ce sa zic de film... speranta moare ultima, nu? Sper sa fie bun. Ai dreptate, uite inca un cuvant potrivit pentru ele " fascinante".
      Multumesc pentru vizita si te mai astept pe la mine. :)

      Ștergere

Subscribe Via Email
Un produs Blogger.