Books, Beauty & Stuff

16 februarie, 2015

Recenzie film Fifty Shades of Grey

Deci, asadar si-n consecinta, vineri am fost la film. Fifty Shades bineinteles! L-am vazut, l-am rumegat si cu intarziere pun pe hartie, pardon, blog, ceea ce am de spus.
Cursul evenimentelor este exact ca in carte, dar setat pe repede inainte, un pic cam prea repede zic eu pentru ca s-au pierdut multe detalii pe drum. Am ras de multe ori si nu doar eu ci toata sala care apropo, a fost plina ochi. Ma asteptam sa vad mai multe femei, dar partea masculina a dominat.
Prezentarea camerei rosii a starnit agitatie si multi au inceput sa vocifereze razand, la fel si scena negocierii contractului care e geniala. Au taiat in schimb din scenele de sex. Prezentarea anumitor locatii este diferita, apartamentul lui spre exemplu, exceptand pianul si vederea impresionanta, nu aduce deloc cu descrierea din carte. Ca si camera de hotel de la Heathman care ar fi trebui de fapt sa fie un apartament imens. Mai sunt cateva chestii diferite, dar astea le vedeti voi daca urmariti filmul.
Nuditatea este prezenta, dar ma asteptam la ceva mai mult din  partea lui mai ales ca din spate are ce arata Jiar ea apare goala complet.  E drept ca nu se vede chiar tot pentru ca tine picioarele putin ridicate cand este intinsa pe pat, ca doar nu e film XXX.
Pasiunea este cam inexistenta, nu se simte intre ei intensitatea chimiei atat de discutata in ultimele zile.

Dakota Johnson este mai mult decat potrivita din toate punctele de vedere, inclusiv  fizic. Daca am avut dubii asupra ei, ei bine acestea au disparut complet pentru ca si-a jucat rolul asa cum trebuia. A mimat placerea cand parea ca este biciuita si cand a trebuit sa stea aplecata pe genunchiul lui pentru a primi palme, a avut haz si mimica fetei potrivita fiecarei situatii chiar si atunci cand era goala pusca si o multime de ochi erau atintiti asupra ei pe platoul de filmare.

Nu la fel se prezinta Jamie Dornan. Christian Grey este un barbat puternic, dur, sigur pe el, pe cand Jamie nu este potrivit nici atunci cand raspunde la telefon si spune „Grey”, nici atunci cand se infurie, nici cand vorbeste poruncitor. Cu toate ca este aratos si a fost declarat cel mai sexy barbat din lume de revista britanica Glamour, acest rol nu e de el. Nu are sarm, nu are acel ceva care il caracterizeaza pe Grey. Dupa cum spunea o prietena ceva mai devreme, e mult prea dulce pentru acest rol.

Am citit diverse pareri, dar nu le inteleg pe acelea care judeca fara sa fi citit cartile. Multi au spus ca filmul e neinteresant (asta ca sa nu folosesc exact cuvintele lor deloc educative), si mai mult ca sigur la fel sunt si cartile.  Acesta clar nu se ridica la nivelul celor trei volume, dar era de asteptat pentru ca in general cartile sunt mai bune decat filmele. Nu e ok sa iti dai cu parerea despre ceva ce nu cunosti tu insuti. Corect?

Ce zic eu despre film? Nu sunt dezamagita pentru ca in sinea mea ma asteptam sa fie diferit de ceea ce am citit. As fi fost totusi mai multumita daca as fi regasit macar putina pasiune. A fost numit "cel mai provocator film al deceniului", dar nu stiu de unde atata provocare.
Daca ar fi sa-i acord o nota, pe bune daca stiu... cred ca 8.

Recenzia celor trei volume o gasiti aici
Bye, bye! :)